Michael Loehr

Zeitgenössisches Tänzertraining
20.08.–24.08.18, 12:00–13:30
13.10. + 14.10.18, 12.00–13:30

Ausgebildete Tänzer

Bio

Michael Loehr studierte zeitgenössischen Tanz an der Hochschule für Musik und Tanz Köln und war Stipendiat der jährlichen Sommerakademie in Kyoto, Japan. Er arbeitet am Tanztheater Bielefeld und in der Tanzcompagnie Oldenburg mit Choreographen wie Rami Be’er, Shlomi Bitton, Ingun Bjørnsgaard, Lionel Hoche, Jan Pusch, Jo Strømgren, Guy Weizman & Roni Haver und Gregor Zöllig. Seit 2009 lebt und arbeitet Michael in Berlin. Er choreografiert eigene Stücke und ist Mitglied des choreographischen Kollektivs ‚Something Machine‘. Er arbeitete zudem mit der Ahn Eun-Me Company, Alessandra Corti, Clint Lutes, Emanuel Gat Dance, dem Unterwegstheater Heidelberg und performte in zahlreichen internationalen Festivals. Michael ist choreographischer Assistent von Amala Dianor und Emanuel Gat und unterrichtet regelmäßig Companytraining, offene Klassen und Workshops für Tänzer aller Level. Seine Arbeit als Dozent und Rehearsal Director führte ihn zur Zusammenarbeit mit Institutionen wie dem Ballet de Lorraine, Ballet National de Marseille, Budapest Dance Theatre, Candoco Dance Company, Cedar Lake Contemporary Ballet, Jin Xing Dance Theatre, Landestheater Linz, Prix de Lausanne und VA Wölfl’s Neuer Tanz.

Kursbeschreibung

My class develops from plain and pure body-work / work-out exercises, through short floor- and standing combinations, into more complex choreographic sequences. Some of the basic principles which are constantly worked with are: finding, strengthening and shifting the center, being on and off balance, resting and exploding into space, moving expansively and taking risks. The class is very physical, energetic and athletic, but it also focuses on increasing the physical awareness. This allows one to work within a frame where he/she can push their individual limits while keeping the body safe. It‘s an essential part of the class to discover and make full use of the logic that underlies every movement phrase. Based on that understanding, I want to encourage the participants to make their own decisions, so they can find their own way of playing with quality, musicality and dynamics while strengthening their individual expression as a performer.

www.michael-loehr.com